Latest Post :
Home » , , , , , » Kris Dayanti Selamat Melahirkan Anak Perempuan

Kris Dayanti Selamat Melahirkan Anak Perempuan

{[['']]}

PENYANYI popular Indonesia, Kris Dayanti, 36, selamat melahirkan seorang bayi perempuan, Amora Arianna Lemos melalui pembedahan pada pukul 3.21 petang (waktu Malaysia) di Rumah Sakit Mitra, Jakarta.
Ini merupakan anak pertama hasil perkahwinannya dengan seorang ahli perniagaan, Raul Lemos. Mereka berkahwin pada bulan Mac lalu.



Difahamkan, Raul amat lega kerana isteri dan anaknya itu melalui proses kelahiran dengan selamat.
Malah, Raul turut berkongsi kegembiraannya kepada semua dengan menghantar gambar anaknya sendiri kepada pihak media yang berada di hospital tersebut.

Puteri sulung KD bersama suami barunya Raul Lemos telah dilahirkan di Rumah Sakit Mitra Kemayoran, Jakarta pada Isnin lalu dengan berat 2.92 kilogram, bayi comel itu diberi nama Ariannha Amora Lemos. Sewaktu bersalin, Raul setia di sisi isterinya yang melalui kaedah pembedahan. “Ariannha itu adalah bagaikan intan, Amora pula maksudnya cinta. Jadi, intan penuh cinta. Ariannha diambil dari bahasa Latin sementara Amora dari Portugis. Kami harapkan bantuan doa dari sahabat dan rakan semua, agar putri kami menjadi anak yang berbakti dan soleh,” ujar Raul.
Sementara itu, kakak KD pula memberitahu Ariannha lebih mirip Raul.
“Anak perempuan lebih mirip ayahnya, laki-laki mirip ibunya. Lucu sekali lihat bibirnya yang seksi. Lucu lihat anak buah saya. Aurel dan Azriel (anak KD dengan Anang) juga senang,” ujar Yuni.
KD melahirkan melalui operasi caesar, dan keseluruhan biaya persalinannya disebut-sebut sekitar mencecah RM35,000. Sah-sah bernikah dengan jutawan, mestilah layanan pun kelas bintang juga sewaktu bersalin.

Sebelum ini, Kris telah pun memiliki seramai dua orang anak iaitu Titania Aurelie Hermansyah dan Azriel Akbar Hermansyah hasil perkahwinan pertamanya dengan penyanyi Anang.
KD mencetuskan kontroversi sebelum ini kerana membuat pengakuan berani yang dia telah hamil sebelum bernikah.
Share this article :

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Gosip Terkini - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger