Latest Post :
Home » , , , » Penyanyi Amy Winehouse ditemui mati di rumah barunya

Penyanyi Amy Winehouse ditemui mati di rumah barunya

{[['']]}
                             Winehouse (gambar) berusia 27 tahun.

LONDON, 24 Julai 2011-Amy Winehouse, salah seorang penyanyi paling berbakat di kalangan generasi beliau menerusi lagu popular “Rehab” dan berhadapan dengan masalah dadah dan alkohol, meninggal dunia di London petang semalam.

Pemenang anugerah Grammy ini ditemui mati di rumah barunya di Camden, utara London, sebulan selepas program jelajah Eropah dibatalkan ekoran satu prestasi mengaibkan di Serbia.

Winehouse mengadakan persembahan di Serbia Jun lalu tetapi berhadapan dengan ejekan ekoran persembahan buruk yang dikaitak dengan pengaruh alkohol.

Laporan Reuters menyebut polis dipanggil ke rumahnya sekitar pukul 3 petang (waktu London) dan mayatnya telah dibawa ke hospital untuk bedah siasat.

Laporan media menyebut artis ini gagal keluar daripada tabit mengambil dadah dan minuman keras.

“Siasatan diteruskan mengenai persekitaran kematian dia,” kata penguasa polis Raj Kohli.

Laporan BBC pula menyebut dia baru sahaja menghabiskan kursus pemulihan alkohol di London dan berada dalam arahan keras tidak boleh mengambil alkohol.

“Pada tahap awal ini ia dianggap sebagai (kes) tidak dapat dijelaskan (punca kematian) dan tiada tangkapan berhubung insiden ini,” katanya.
Raj juga berkata laporan-laporan bahawa Winehouse meninggal dunia kerana pengambilan dadah berlebihan hanya spekulasi buat masa sekarang.




Universal dalam satu kenyataannya berkata: “Kami sangat sedih dengan kehilangan secara tiba-tiba seorang ahli muzik, artis dan penyampai persembahan yang berbakat.”
Penyanyi British ini dibawa ke pentas muzik oleh Tyler James ketika dia berusia 16 tahun dan menghasilkan album pertama “Frank” pada 2003.

Album keduanya “Back to Black” dikeluarkan pada Oktober 2006, sekali gus memenangi lima anugerah Grammy.

Album itu menghasilkan lagu-lagu popular termasuk “You Know I’m No Good”, “Love Is a Losing Game” dan “Rehab”.
Lagu “Rehab” antara lain membawa lirik “They tried to make me go to rehab. I said ‘no, no, no’.”

Lahir pada 14 September 1983 kepada keluarga Yahudi yang mempunyai sejarah muzik jaz, kehidupan peribadi Winehouse sentiasa menghiasi akhbar-akhbar tabloid Britain, kata laporan Reuters.
Share this article :

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Gosip Terkini - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger