Latest Post :
Home » , , , , , » Gambar-Gambar Percutian Salih Yaacob Bersama Isteri-Isteri Dan Anak-Anak Di China

Gambar-Gambar Percutian Salih Yaacob Bersama Isteri-Isteri Dan Anak-Anak Di China

{[['']]}
http://www.gosipsensasi.co.cc

Pengacara dan pelawak, Salih Yaacob, 48, yang berlepas ke China seminggu selepas melangsung perkahwinan dengan isteri keempatnya, mengakui percutian kali ini meninggalkan kenangan yang cukup manis buat mereka sekeluarga.

Salih yang berlepas ke Beijing pada 5 Jun lalu bersama empat isterinya iaitu, Norlizah Mamat, 46, Norraha Hamat, 42, Norfara Wahida Sulaiman, 32, dan Samihah Sheikh Ali, 25. Namun hanya tujuh daripada 11 anaknya menyertai percutian berkenaan berikutan urusan kerja dan belajar.

Selain membawa keluarga,50 peminat dari Johor Bahru turut menyertai percutian selama enam hari itu.

“Alhamdulillah kerana kami selamat pergi dan pulang. Memang sudah lama kami nantikan percutian seperti ini memandangkan kami jarang dapat berkumpul bersama berikutan saya mempunyai masa lapang terhad.

“Sukar untuk merancang percutian beramai-ramai dengan semua isteri saya kerana ada yang sibuk bekerja dan belajar serta tidak dapat memohon cuti bersama,” katanya kepada Zass.

Salih berkata, dia sekeluarga memilih negara China kerana banyak tempat yang boleh dilawati selain mengikut pesanan Rasulullah SAW yang mahu setiap orang Islam menuntut ilmu hingga di negara China.

“Sebelum ini ada juga yang mempelawa saya ke sana, tapi saya tidak berminat. Tapi selepas saya sendiri pergi, baru saya sedar keindahan di China.

“Bagi saya percutian ini bukan setakat meluangkan masa bersama-sama. Tetapi dalam masa sama, kami dapat melihat peninggalan sejarah serta banyak maklumat yang ada di sana.

“Saya begitu kagum dengan tahap disiplin mereka di sana, malah cara kehidupan mereka. Bagi saya jika benda yang elok tidak salah rasanya kita sebagai rakyat Malaysia menjadikan mereka sebagai contoh,” katanya.

Selain itu, Salih mengakui begitu teruja dan kagum melihat tempat-tempat menarik yang terdapat di sana seperti Tembok Besar China, Kuil Syurga dan Kota Larangan di Tiananmen, Stadium Nasional Beijing.

“Saya paling suka ketika berada di Tiananmen melihat tempat kediaman maharaja-maharaja Dinasti Ming dan Dinasti Qing.

“Selain itu tempat ini yang turut dikenali sebagai Kota Larangan menempatkan Muzium Istana yang mengandungi koleksi seni Cina. Jadi sedikit sebanyak, ada maklumat yang saya ketahui semasa ke sana,” katanya.

Selain melawat tempat menarik, ada perkara lucu dan menggelikan hati mereka sekeluarga apabila berjumpa dengan jiran yang tinggal satu blok dengan mereka semasa di Beijing.

“Kami memang jarang berjumpa kerana masing-masing sibuk, tapi saya tidak sangka akan bertembung dengan dia di sana. Tapi kami faham kekangan masa memang menjadi sebab utama kami jarang berjumpa,” katanya yang berharap dapat ke luar negara sekali lagi bersama keluarga besarnya.

Memang terserlah kemesraan, kebahagiaan dan keakraban kesemua isteri-isteri dan anak-anak Salih Yaacob semasa pergi bercuti ke China baru-baru ini.Percutian yang boleh dikatakan sebagai bulan madu untuk isteri barunya iaitu Emi,demi keadilan dan kesaksamaan Salih Yaacob telah membawa kesemua ahli keluarga yang lain untuk sama-sama menyertai percutian ini.


Ternyata Salih Yaacob mampu menjadi seorang suami yang adil kepada keempat-empat isterinya.Dengan kekuatan ekonomi yang mantap beliau telah berjaya mengemudi bahtera keluarganya dengan sempurna.Semoga kebahagiaan keluarga beliau akan  berkekalan dan berbahagia sehingga akhir hayat.
Untuk Bro SY..GUA TABIK SPRING SAMA LU!!














Share this article :

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Gosip Terkini - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger