Latest Post :
Home » , , , , , » Siapakah Yang Bakal Dinobatkan Sebagai Juara 'MAHARAJA LAWAK'?

Siapakah Yang Bakal Dinobatkan Sebagai Juara 'MAHARAJA LAWAK'?

{[['']]}

KUALA LUMPUR, 24 JUN 2011: Program popular di Astro Warna iaitu Maharaja Lawak sudah makin hampir sampai ke penghujungnya. Bermula pada malam ini, 4 peserta finalis yang masih kekal iaitu Jambu, Sepah, Nabil dan Jozan akan beraksi di pentas terakhir Maharaja Lawak di Stadium Melawati Shah Alam.
Persoalannya, siapakah di antara keempat-empat finalis ini yang akan dinobatkan sebagai juara Maharaja Lawak? Adakah ia bakal menjadi milik Jambu? Sepah? Nabil atau pun Jozan?
Sukar untuk menentukan pemenangnya kerana mereka yang kekal ini ini adalah dari kalangan pelawak generasi baru yang hebat serta tersohor. Mereka juga mempunyai pengikut serta peminat masing-masing. Mereka ini jugalah yang telah menghiburkan kita semua dengan lawak serta jenaka yang mencuit hati sepanjang Maharaja Lawak bersiaran.
Apa yang pasti, kesemua finalis ini akan membuat persembahan secara 'all out' pada pada episod akhir nanti. Namun, segalanya turut bergantung kepada kelebihan serta kebijaksanaan mereka untuk beraksi cemerlang dengan menyelitkan idea yang penuh kreatif serta dialog dan humour yang bersahaja tetapi sarat dengan pelbagai 'punching line'.
Jom, ikuti kelebihan yang dimiliki oleh setiap finalis Mahajara Lawak ini.

Jambu






Muka ganas tapi 'cute'. Itulah yang boleh disimpulkan tentang gandingan Yus dan Tauke. Terkenal dengan komedi aksi yang hanya menggunakan dialog ringkas, lakonan komedi Jambu boleh dikatakan sebagai antara yang terbaik di pentas Maharaja Lawak. Komedi senyap juga merupakan salah satu kekuatan Jambu ketika membuat persembahan komedi.

Nabil





Si pelawak bertelinga capang ini adalah antara pelawak yang sangat popular di negara ini. Malah, komedi Nabil adalah antara yang paling inovatif di Maharaja Lawak serta memiliki kekuatan jalan cerita yang menarik dan kreatif. Penggunaan 'props' yang unik dan pelik dalam persembahan juga banyak membantu persembahan komedi beliau yang ditampilkan secara solo.

Sepah




Trio jejaka dari Johor dianggotai oleh Jep, Shuib dan Mamat atau lebih dikenali dengan panggilan Sepah. Komedi mereka berlatarbelakangkan kehidupan masyarakat majmuk di Malaysia merupakan nadi kekuatan dalam persembahan komedi mereka. Persembahan komedi mereka adalah yang paling konsisten di sepanjang musim Maharaja Lawak ini.

Jozan



Johan dan Zizan atau lebih dikenali dengan gelaran Jozan merupakan pasangan duo yang paling popular di Maharaja Lawak. Kekuatan Jozan terletak pada komedi mereka yang pelbagai. Mereka juga amat jarang menggunakan komedi yang berulang. Johan yang pandai membuat mimik suara, manakala Zizan pula bijak menampilkan idea komedi yang kreatif . Gabungan ini menjadi sumber penting untuk persembahan komedi mereka.
Berdasarkan kepada kelebihan yang dimiliki oleh mereka ini, siapakah di antara mereka yang paling layak dinobatkan sebagai Juara Maharaja Lawak?
Share this article :

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Gosip Terkini - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger