Latest Post :
Home » , , , » Al-Fatihah!! Penyanyi 60-an J. Kamisah Meninggal Dunia

Al-Fatihah!! Penyanyi 60-an J. Kamisah Meninggal Dunia

{[['']]}
Kulit album J Kamisah ketika menyertai kumpulan The Wisma.
 

PETALING JAYA: Penyanyi era 60-an, J. Kamisah meninggal dunia pada awal pagi Rabu kerana komplikasi pelbagai penyakit termasuk jantung. Allahyarham berusia 64 tahun.

Menurut anak angkatnya Rahimah Rahim, 41, Allahyarham yang juga bekas anggota kugiran The Wisma, menghembuskan nafas terakhir pada kira-kira pukul 1.20 pagi di kediaman keluarganya di Bukit Panjang, Singapura.

Rahimah berkata dia berasa terkejut dan terkilan kerana tidak berkesempatan untuk menziarahi penyanyi itu yang sudah terlantar sakit sejak Ramadan lalu.

“Saya membesar di samping Allahyarham kerana bapa saya Rahim Rahman juga adalah anggota kumpulan The Wisma.

“Saya berasa terkejut apabila mendapat berita kematiannya pada pukul 2 pagi tadi (Rabu). Kali terakhir saya menziarahinya adalah pada Hari Raya Haji lalu.

“Saya baru bercadang untuk menjenguknya tetapi nampaknya tidak kesampaian,” katanya yang berada di Singapura ketika dihubungi mStar Online di sini, pada Rabu.

Allahyarham meninggalkan suami, Mohd Kadar Sultan dan tiga anak yang berusia di antara 36 hingga 43 tahun.

Kata Rahimah, jenazah penyanyi itu dikebumikan di Pusara Aman Tanah Perkuburan Islam, Choa Chu Kang, Singapura sebelum solat Zuhur, Rabu.

Antara rakan artis seangkatan yang hadir memberikan penghormatan terakhir adalah Fatimah M. Amin, Sanisah Huri dan pelakon Maria Menado.

Beliau pernah popular dengan lagu-lagu antaranya Jelingan Manja, Irama Desa Seberang, Bingkisan Hati Setia, Salam Terakhir, Rayuan Ku dan Jangan Chemburu.


Oleh WAHIDUZZAMAN
Share this article :

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Gosip Terkini - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger