Latest Post :
Home » , , , » Mawi Nasihat Shahir Supaya Jangan Lari Dari Masalah

Mawi Nasihat Shahir Supaya Jangan Lari Dari Masalah

{[['']]}



KUALA LUMPUR: Juara Akademi Fantasia 3, Asmawi Ani atau Mawi berpendapat setiap artis perlu berhadapan dengan masalah yang mereka hadapi dan tidak perlu bersembunyi dari masalah tersebut.
Mawi yang diminta mengulas tentang masalah displin Juara Akademi Fantasia 8, Ahmad Shahir Zawawi, memberitahu tindakan tersebut hanya akan menyusahkan semua pihak.

“Saya hanya boleh beri nasihat agar dia tidak melakukannya lagi sebab perkara tersebut akan menyusahkan banyak pihak.
“Sebagai seorang artis kita perlu hadapi apa juga masalah yang datang dengan tabah dan bukan dengan cara bersembunyi atau melarikan diri dari masalah,” katanya ketika ditemui di selepas Majlis Perlancaran Album Mawi Idolaku, Selasa.
Mawi juga memberitahu sebagai bintang yang lahir dari realiti tv. Shahir seharusnya menghargai peminat-peminat yang telah mengundinya.
Mawi anggap tindakan Shahir bakal jejas reputasi sebagai pendatang baru
“Dahulu masa selepas keluar dari Akademi Fantasia memang agak tertekan. Satu hari empat persembahan perlu dihadiri tapi bila fikir kerja dan tidak mahu mengecilkan hati semua pihak terutama peminat saya pergi juga.
“Pada saya perkara negatif seperti masalah disiplin ini akan jadi buah mulut orang dan secara tidak langsung akan mejejaskan reputasinya yang sedang naik sekarang ini,” katanya.
Lima tahun bergelar artis, Mawi akui banyak yang dipelajarinya terutama apabila berhadapan dengan masalah dan kritikan.
“Masa awal dahulu memang banyak kritikan yang saya terima tapi saya hadapi juga. Orang mungkin nampak saya senyum walhal jiwa kacau ketika itu.
“Alhamdulillah Allah bagi kekuatan sehingga hari ini,” katanya.
 
Share this article :

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Gosip Terkini - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger