Latest Post :
Home » , , , » Eira Syazira Dan Azad Jasmin Macam Belangkas

Eira Syazira Dan Azad Jasmin Macam Belangkas

{[['']]}

                           Eira Syazira enggan bicara soal cinta walaupun hati sudah dimiliki


PERCINTAAN Eira Syazira dengan aktor yang baru saja dipalit kontroversi, Azad Jasmin bukan lagi rahsia. Meskipun satu ketika dulu mereka pernah cuba melarikan diri dari media, tapi kini hampir ke mana saja Eira dan Azad, pasti dilihat berdua. Umpama merpati dua sejoli.

Eira umpama tulang belakang dan nadi kekuatan kepada Azad apabila dia kelihatan sentiasa di sisi jejaka dari utara Semenanjung itu untuk memberi sokongan tatkala berdepan kontroversi dengan pelakon, Faezah Elai.
Kemesraan ditonjolkan pasangan yang sudah hampir dua tahun berpacaran itu menyebabkan ramai menanti perkhabaran gembira pasangan ini. Namun kala ditemui di majlis pelancaran drama bersiri Ustaz Amirul yang bakal mengisi slot Zehra di TV3, bermula 7 Januari ini, gadis kelahiran Kuala Lumpur itu seakan kurang selesa apabila soalan berkisar peribadi diajukan kepadanya.


“Lama lagilah. Bila tiba waktunya nanti, saya akan bercerita,” ringkas jawapan diberikan pelakon yang sudah tujuh tahun bergelumang dalam dunia lakonan ini.
Barangkali pelakon yang pernah membintangi drama Ku Milikmu ini kurang selesa mencampur adukkan hal peribadi dengan kerjaya.

Tambahan pula kerja lakonannya juga semakin berkembang daripada drama ke dunia filem apabila Eira menjadi antara pelakon filem Ngangkung digandingkan dengan Shaheizy Sam.
Ketika ditemubual, dia lebih rancak berbicara mengenai perkembangan kerjaya seni, terutama mengenai langkah barunya dalam seni suara.




Ternyata Eira cukup berani apabila beralih angin dari lakonan kepada nyanyian. Biarpun menyedari persaingan sengit yang bakal dihadapi dari penyanyi sedia ada, tetapi dia yakin peluangnya untuk tampil sebagai penyanyi.

Apa lagi, dia tidak mahu mensia-siakan harapan yang diberi oleh Adnan Abu Hassan, Adam Ahmad, Othman Muhamad dan syarikat rakaman FGM yang mempercayai kebolehannya.

“Saya tidak merayu supaya diberi peluang menyanyi. Tetapi abang Adnan dan syarikat FGM yang berminat menawarkan peluang ini kepada saya. Mereka pernah mendengar suara saya dalam soundtrack drama Cinta Balqis, walhal ketika merakamkan lagu itu, suara saya menyanyi ala kadar saja kerana tak pernah pun mempunyai sebarang impian nak jadi penyanyi.

“Saya tidak kisah apa pun yang orang ingin perkatakan. Kalau abang Adnan dan FGM yakin dengan kebolehan saya, kenapa perlu menolak. Oleh kerana tiada pengalaman menyanyi, saya harus mencari jalan sendiri untuk memperbaiki kelemahan diri, seperti belajar teknik menyanyi dengan betul oleh guru vokal, Siti Hajar Ismail.

“Selama ini saya ingat menyanyi senang tetapi apabila sudah merasai sendiri barulah tahu betapa susahnya menyanyi. Walaupun menyanyi bukan keutamaan, tetapi saya tetap memandang serius bidang ini. Saya tidak boleh main-main sebaliknya bila sudah melangkah dalam bidang ini, saya perlu gunakan peluang itu dengan sebaiknya,” katanya yang bertuah kerana dapat bertemu dengan penyanyi dan komposer yang sudah lama menghilang iaitu Adam Ahmad.

Bimbang watak klise

BERPELUANG menyanyikan lagu sentuhan seorang komposer hebat seperti Adam Ahmad diibaratkan Eira bagai mimpi. Dia amat terharu apabila komposer berkenaan memberi penghormatan kepadanya menyanyikan lagu ciptaannya. Bagaimanapun tidak mudah mendapatkan kepercayaan dari Adam apabila komposer itu terlebih dulu mahu bertemu dengan Eira dan mendengar vokalnya.

Namun Eira ternyata berjaya melepasi cabaran itu apabila Adam memuji vokalnya serta langsung memberikan kepercayaan kepada Eira untuk menyanyikan lagu ciptaannya berjudul Di Hati Ini.

Menyentuh soal lakonan pula, Eira yang memegang watak Rabiatul Adawiyah untuk drama Ustaz Amirul berkata, dia terpaksa meminta bantuan dari pengarah drama ini untuk memerhatikan lakonannya kerana bimbang wataknya dilihat klise.

“Sudah kerap kali benar saya diberikan watak air mata, Jadi bagi memastikan watak sebagai Rabiatul Adawiyah tidak klise dengan watak yang pernah dibawakan sebelum ini, saya minta pertolongan pengarah supaya memantau gaya lakonan.

“Saya tidak mahu cara saya menangis sama seperti yang penonton lihat dalam Cinta Balqis atau pun Syurgamu Ramadan,” katanya.

Profil

NAMA: Syazira Shuhaimi
TARIKH LAHIR: 19 Julai 1984
TEMPAT LAHIR: Kuala Lumpur
ADIK-BERADIK: Anak kedua daripada enam beradik
DRAMA: Gerak Khas, Sembilu, Ibu Kota Cinta, Kaca, Lesen, Meniti Bara, Senja Kala, Assignment, Dosa Haniza, Seteguh Kinabalu, Elly, Jejak, Temu Janji, Penama Kedua, Sindarela, Abang Misi, Ku Milik Mu dan Melukut Tepian Gantang
FILEM: Bisikan Remaja, Ngangkung  
Oleh Serimah Mohd Sallehuddin
Share this article :

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Gosip Terkini - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger