Latest Post :

Memey cabar saya – Abby

{[['']]}


Abby berani tulis status di facebook dakwa Memey tinggal serumah dengan Norman? Ada bukti?
Saya tak kata tinggal serumah, tapi persoalkan kenapa dia angkat telefon waktu tu pukul 7.15 pagi? Sebenarnya Danish yang nak cakap dengan ayah dia kenapa lambat sangat nak datang ambil, maklumlah hari pertama sekolah. Danish guna loud-speaker. Alih-alih dia (Memey) angkat terus jawab, “Kejap, abang tengah siap ni”. Danish terkejut dan tanya saya, kenapa dia yang angkat. Kemudian saya tanya dia, kenapa awak yang angkat? Dia boleh jawab, “Biarlah kenapa awak sibuk”. Dari situ awak boleh nilai jawapan dia sama ada mereka tinggal serumah ke tak? Dia buat apa pagi-pagi Subuh di sana.



Sebenarnya ada lagi beberapa insiden dialog yang berlaku sebelum ni. Tapi saya malas nak panjangkan. Dia sangat tidak hormat saya walaupun saya bukan minta dia sujud dengan saya. Tapi dia boleh bercerita dengan orang yang dia dah minta maaf dengan saya. Padahal lepas saya bercerai, tak pernah pun kami berjumpa. Jauh sekali nak minta maaf.
Abby pun sindir Memey sebagai perempuan gatal, dakwa Memey seolah-olah begitu berbangga kerana mahu menunjuk mereka tinggal serumah. Komen sikit?
Lagi sekali, kalau dia tak ada di situ pagi-pagi Subuh, kenapa dia boleh jawab telefon? Benda ni tak timbul isu kalau dia tak jawab telefon anak saya. Saya malas nak cakap lagi dah. Dah berapa kali saya kena dengan dia. Salahkah anak-anak nak cakap telefon dengan ayah mereka?
Kenapa Abby tak buat laporan kepada pihak berkuasa je masa tu?
Saya tak sampai nak buat laporan. Orang sekeliling yang berhak dan bertanggungjawab buat laporan. Sebelum ni pun dalam suratkhabar dan dari mulut orang, kisah mereka tinggal serumah ni dah jadi percakapan ramai. Ada juga yang kata JAIS (Jabatan Agama Islam Selangor) tak boleh buat tangkapan kedua kerana kes khalwat pertama belum selesai di mahkamah. Saya pun tak faham. Saya tak peduli pun dia nak tinggal serumah tapi pagi tu dia memang cabar saya. Lagi pun, saya telefon bekas suami nak cakap pasal hal anak. Dah berapa kali dia suka masuk campur hal saya dan bekas suami yang masih tak selesai. Dia tak tahu apa-apa pun. Apa pandangan anak-anak bila macam tu?


Maksudnya banyak lagilah kes yang tak selesai dengan bekas suami?
Ingat tau, saya telefon bekas suami bukannya saya nak dia balik. Ni pasal hutang saya dan jumlah hantaran kahwin dulu. Hutang saya baru sikit dia bayar. Jumlah hantaran belum selesai lagi. Tanggungjawab saya pula besar nak besarkan anak-anak. Dia kahwin dan cerai saya, tinggalkan saya, macam tu je. Rumah dan kereta apa pun saya tak dapat. Tapi tak kan belanja harian anak pun saya nak tanggung semua.
Sekarang orang nampak Abby macam tak rasional, sikit-sikit nak luah di facebook. Sangat emosi, betul tak?
Benda ni dah lama berlaku. Berapa insiden dialog yang keluar dari mulut dia sebelum ni, Tuhan saja yang tahu. Kalau saya jahat, dah lama saya buat hal. Ni pula pagi-pagi dia dah cabar saya, dah tu pasal isu anak-anak pula.

Masuk tahun baru, kalau boleh semua orang nak azam baru yang ke arah kehidupan positif? Tapi Abby dan Memey tak sudah-sudah cetus perang?
Masuk tahun baru, masalah lama tak payah selesai ke? Saya bukan tak rasional tetapi saya yang menanggung semua ini. Banyak benda yang tak betul selama ni tapi orang tak tahu. Bukan boleh terus buka buku baru sahaja kalau masuk tahun baru. Habis buku lama macam mana?
Tak kan tak nak berdamai demi anak-anak?
Saya dengan Norman memang baik. Malah dia selalu datang rumah tengok anak-anak. Tetapi dengan dia, untuk apa saya nak berbaik? Awak cakap dengan saya untuk apa? Anak-anak saya tak perlukan dia pun dan anak-anak saya lebih perlukan ayah mereka. Dalam kamus hidup anak-anak saya, nama dia tak pernah ada pun.-utusan
Share this article :

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Gosip Terkini - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger