Latest Post :
Home » , , » A. Aida Cerai Ada Sebab

A. Aida Cerai Ada Sebab

{[['']]}
MENGAKUI emosi dirinya terganggu dengan isu perceraiannya kali ini, A. Aida kini hanya mahu menfokus terhadap anak dan bisnesnya.

KEHIDUPAN peribadi pelakon yang kini begitu sukses sebagai pengarah dan penerbit, A. Aida nampaknya tidak selancar pencapaiannya dalam bidang seni.

Tiga kali mencari bahagia dalam sebuah institusi perkahwinan, ia bagaimanapun berakhir dengan episod yang tidak membahagiakan.

Kali pertama berkahwin, Aida bergelar isteri kepada vokalis kumpulan Spring, Ameng, 43, atau nama sebenarnya, Wan Aminuddin Wan Ismail pada 1994. Mereka bagaimanapun bercerai talak satu pada 17 Disember 2003.

Bersama Ameng, pasangan tersebut dikurniakan dua anak iaitu Wan Aleesa, 16, dan Wan Natassha, 11.

Selepas gagal dalam perkahwinan tersebut, Aida tidak serik untuk membina rumah tangga semula. Untuk perkahwinan kali keduanya, Aida memilih seorang anggota polis yang berusia 26 tahun - sepuluh tahun lebih muda daripada dirinya.

Perkahwinan itu tidak dikurniakan anak sebelum mereka akhirnya bercerai.

Tidak berapa lama selepas itu, penerbit drama Halimah Jongang ini sekali lagi mendirikan rumah tangga, juga dengan seorang anggota polis.

Kali ini dia bertemu jodoh dengan Asisten Superitendan Suffian Sulaiman dan dikurniakan seorang anak lelaki, Muhamad Rahul yang kini berusia empat tahun.

Malangnya, kebahagiaan rumah tangga mereka hanya bertahan selama lima tahun sehingga Aida memfailkan perceraian secara baik pada 27 September lalu disebabkan tiada persefahaman antara mereka berdua.

Ikuti temu bual Aida atau nama sebenarnya, Zaidah Awang bersama Kosmo! ketika ditemui pada majlis pelancaran drama bersiri pertamanya untuk TV3, Putera Rayyan di Kuala Lumpur baru-baru ini.

Kosmo!: Bagaimanakah Aida berdepan dengan isu cerai pada kali ini memandangkan ia perceraian kali ketiga buat anda?

AIDA: Saya tahu banyak orang bercakap-cakap kenapalah saya selalu bercerai, tetapi percayalah, tindakan yang saya ambil dan segala yang berlaku itu bersebab. Ia bukan satu tindakan dan keputusan yang diambil secara suka-suka.

Bagaimana perkembangan proses perceraian anda sekarang?

Saya kini mengambil jalan menuntut cerai secara fasakh selepas permohonan untuk bercerai sebelum ini tidak mendapat persetujuan (Suffian Sulaiman).

Anda terganggu dengan masalah ini?

Sudah tentu. Terus terang saya katakan, perceraian ini telah mengganggu fokus saya terhadap kerja, terutamanya bidang penulisan skrip. Jika sebelum ini saya ambil masa tulis skrip untuk telemovie hanya dalam masa sehari, sekarang dua bulan pun saya tidak dapat menyiapkan satu skrip.

Perancangan anda selepas bercerai?

Selepas selesai perceraian ini, saya hanya mahu beri tumpuan kepada anak-anak dan perniagaan sahaja. Walaupun saya kini berada dalam masalah rumah tangga, namun Alhamdulillah rezeki saya tidak pernah putus. Perniagaan saya kini semakin berkembang.

Selepas tiga kali bercerai, adakah anda serik untuk berkahwin lagi?

Buat masa ini, saya tidak pernah terfikir untuk berkahwin lagi. Saya sudah sampai satu tahap tidak mahu fikir soal lelaki atau benda lain. Dalam otak saya, hanya ada anak-anak dan perniagaan sahaja. Saya sudah serik dengan lelaki.

Oleh SITI KAMILAH MUSTAPHA
Share this article :

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Gosip Terkini - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger