Latest Post :
Home » , , , » Hakim Tegur Aidil Zafuan Kerana Tidak Pernah Hadir Mahkamah

Hakim Tegur Aidil Zafuan Kerana Tidak Pernah Hadir Mahkamah

{[['']]}
Aidil Zafuan ditegur Hakim kerana tidak pernah menghadirkan diri ke Mahkamah.


PETALING JAYA: Mahkamah Rendah Syariah di sini, Rabu menetapkan 7 November depan sebagai tarikh keputusan berhubung bantahan awal dibuat pelakon Rita Rudaini Mokhtar terhadap permohonan kembali taat oleh suaminya, pemain bola sepak kebangsaan, Mohd Aidil Zafuan Abd Radzak.

Menurut laporan Sinar Harian, pada Khamis, Hakim Syarie, Saharuddin Selamat menetapkan tarikh itu selepas peguam syarie Datuk Zaidi Mohd Zain yang mewakili Rita memaklumkan pihaknya sudah memfailkan afidavit balasan terhadap jawapan Aidil mengenai bantahan isterinya itu.

Bantahan dibangkitkan Rita adalah berhubung kesilapan pada isu pemastautin Aidil yang dikemukakan dalam permohonan tersebut.


 Rita Rudaini


Peguam syarie, Ahmad Nazib Johari juga mewakili Aidil memaklumkan anak guamnya tidak dapat hadir.

Ahmad Nazib kemudian menyerahkan dokumen pengesahan ketidakhadiran Aidil ke mahkamah kerana anak guamnya menjalani latihan bola sepak selama dua minggu di Austria.

Tindakan itu mendapat teguran daripada Saharuddin kerana Aidil, selaku plaintif sebelum ini, tidak pernah langsung menghadirkan diri untuk kes itu atas alasan mempunyai jadual perlawanan ketat.

“Pada tarikh lalu anak guam tidak hadir, hari ini (Rabu) pun tidak hadir. Peguam tolong nasihatkan anak guam baik-baik.

“Sepatutnya bila tidak hadir terus kemukakan dokumen sebagai bukti kerana perlawanan sudah ditetapkan lebih awal,” katanya.

Saharuddin berkata demikian selepas menerima jadual perlawanan bola yang diserahkan Ahmad Nazib.
Share this article :

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Gosip Terkini - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger