Latest Post :
Home » , » Gempar!! Tiga Artis Wanita Indonesia Didakwa Telah Murtad?

Gempar!! Tiga Artis Wanita Indonesia Didakwa Telah Murtad?

{[['']]}


Memang cukup sensitif isu murtad nie lebih-lebih lagi di kalangan artis-artis pulak tu. Menurut sumber, tiga selebriti Indonesia didakwa telah murtad atau keluar dari agama Islam!


Apakah punca sebenar mereka nie sampai nak keluar dari agama Islam? Masih jadi tanda tanya dan tiga artis Indonesia yang murtad ini ialah Pinkan Mambo yang popular dengan lagu ‘Kekasih Yang Tak Dianggap’. Dengar cerita si Pinkan dah dua kali menukar agama sebelum ini. Ikut suka dia jer nak tukar-tukar agama.

Pinkan Ratnasari Mambo


Pinkan atau nama sebenar Pinkan Ratnasari Mambo dikatakan sejak kebelakangan telah berubah secara mendadak dan merasa seperti kehilangan anak. Tak’kan merasa kehilangan anak terus nak murtad kot? Pelik…

Rianthi Rhiannon Cartwright


Artis Indonesia yang kedua yang didakwa murtad adalah Rianthi Rhiannon Cartwright, pelakon yang dikenali sebagai Aisha dalam filem ‘Ayat-Ayat Cinta’.


Rianthi dikatakan keluar dari Agama Islam dan masuk agama Kristian apabila beliau berkahwin dengan lelaki yang bukan beragama Islam iaitu Alfoncius Dapot Parulian Nainggolan di Gereja Old St Patrick, New York Amerika Syarikat.

Happy Salma Wanasari


Selebriti Indonesia yang baru sahaja murtad, Happy Salma Wanasari memeluk agama Hindu gara-gara hendak berkahwin dengan teman lelakinya, Tjokorda Bagus yang berketurunan raja.


Harap-harap benda macam nie tak berlaku di kalangan artis tempatan…
Kredit: Sumber
Share this article :

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Gosip Terkini - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger