Latest Post :
Home » , , , , » Emma Maembong Berjaya Meraih Populariti Dalam Sekelip Mata

Emma Maembong Berjaya Meraih Populariti Dalam Sekelip Mata

{[['']]}




Tuah melingkari Emma Maembong kerana berjaya meraih populariti dalam sekelip mata. Langkahnya dalam bidang seni tidak sampai setahun, namun Emma atau nama sebenarnya Fatimah Rohani Ismail, 21, sudah mendapat tempat dalam kalangan peminat sehingga tersenarai sebagai Top 5 kategori Artis Baru Wanita Popular dalam Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) 2012.

Namun, walaupun masih baru, namanya turut tercalar gara-gara penyebaran gambar intimnya bersama kekasih yang dimuat naik dalam Internet yang mencetuskan kontroversi.

Emma ketika ditemui menga­kui terpaksa menerima leteran daripada keluarganya berhubung perkara itu.

“Apabila saya terangkan keadaan sebenar, mereka mula faham apa yang berlaku. Mereka tahu ia terjadi kerana jiwa remaja saya, cuma beruntung saya tak hanyut terus dalam khayalan.

“Waktu itu, saya masih di awal remaja dan kini saya sudah berubah sepenuhnya. Sekarang saya sentiasa berhati-hati. Saya juga tidak menganggap kemunculan saya mengganggu gugat rezeki pelakon yang sedia ada,” katanya.

Kini, jadual seni anak kesembilan daripada 11 beradik ini semakin padat berikutan popularitinya yang semakin mening­kat.

“Saya hanya ingin mencuba dalam seni tapi maklum balas yang diterima sangat besar hing­ga saya terkejut. Dunia saya berubah serta merta, namun saya tetap bersyukur,” katanya.



Emma berkata, sejak kecil dia jarang bergaul kerana bersekolah secara persendirian di rumah. Dia juga tidak bebas keluar membeli-belah dan banyak menghabiskan masa bersama keluarga.

“Kakak saya, Yaya yang bawa saya berjumpa dengan pengarah, Erma Fatima untuk mencuba nasib pelakon. Bapa pada mulanya kurang bersetuju dengan pilihan saya tapi saya tetap dengan tekad saya.

“Memang awalnya saya sendiri kecewa kerana lakonan saya yang teruk. Namun, Erma memberi komen positif terhadap lakonan saya. Bermula watak kecil dalam Ustazah Shamsiah arahan Erma, saya ditawarkan berlakon dalam Kau Yang Terindah.

“Selepas itu saya berlakon pula drama Cinta Itu Bukan Milikku yang terus menaikkan nama saya kepada peminat. Saya gembira keluarga sudah nampak hasil saya apabila saya mampu bayarkan pelbagai bil dan belanja mereka,” katanya yang berdarah campuran Cina, Arab dan Bugis di sebelah bapa dan Scotland di sebelah ibu.

Emma juga tidak berahsia mengenai kekasih. Katanya, mereka sudah tiga tahun bercinta dan dia senang dengan sikap kekasihnya yang faham kariernya sebagai pelakon.
Share this article :

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Gosip Terkini - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger